چشم انداز
چشم انداز
عـکس ها و شعر و مطالب منتخب

 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رژیم صهیونیستی که پیش  تر  به صراحت،  هدف  حمله  به غزه را  نابود کردن توان  موشکی  مبارزان فلسطینی  اعلام کرده بود،  پس از غافلگیر شدن در مقابل  توان گروه های  مقاومت فلسطینی،  بدون دستیابی  به  اهداف  خود با شروط گروه های مقاومت برای آتش بس موافقت کرد. آتش بس ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران در سراسر اراضی اشغال شده فلسطین بر قرار شد و گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبادل آتش را در غزه متوقف کردند.

در هشت روز نبرد غزه رزمندگان مقاومت اسلامی با اتخاذ تاکتیک های جدید و شلیک موشک به عمق اراضی اشغالی، آسیب های جدی به تاسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کردند و پیروزی جدیدی رقم زدند.

رژیم صهیونیستی در جریان بمباران وحشیانه غزه حدود 170 نفر از مردم بیگناه این شهر را که بیشتر آنان زن و کودک بودند به شهادت رساند و بیش از هزار و 200  نفر را مجروح کرد اما مقاومت هرگز از پای نایستاد و شکست دیگری بر این رژیم تحمیل کرد.

تحلیلگران مسائل نظامی معتقدند نفوذ پذیری سامانه به اصطلاح گنبدآهنین در مقابل  موشک های مبارزان فلسطینی، با وجود تبلیغات گسترده درباره کارائی آن،  مهم ترین شکست رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه غزه و نشانی از آسیب پذیری امنیتی این رژیم است.
 

رزمندگان  فلسطینی  در هشتمین روز مقابله  با رژیم  صهیونیستی  حملات  این رژیم صهیونیستی را  بی پاسخ نگذاشتند و با شلیک دهها موشک،  مواضع صهیونیست ها  در مناطق مختلف   جنوب سرزمین های اشغالی و تل آویو  را  درهم کوبیدند.  براثر این حملات   تلافی جویانه،  چند صهیونیست  کشته و بیش از 30 نفر هم زخمی شدند. 

رسانه های رژیم صهیونیستی هم از انفجار بمب در اتوبوسی در این روز در تل آویو خبر دادند. براثر این انفجار دو صهیونیست کشته و 21  نفر زخمی شدند که حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

گردان های شهدای الاقصی  مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند.

این مقاومت جانانه مردم و گروههای فلسطینی سبب شد رژیم صهیونیستی  ناچار به پذیرش واعلام آتش بس شود.

خالد مشعل ،  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: رژیم صهیونیستی زمانی که حملات علیه غزه را آغاز کرد و سپس شروط فلسطینیان را پذیرفت در  حقیقت  در « ماجراجویی »‌ خود شکست خورد.

وی این سخنان را پس از اعلام آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی  بیان کرد.  

---------

صبح  هشتمین روز  حمله رژیم  صهیونیستی به غزه  و مقاومت مردم ومبارزان  فلسطینی  در حالی که  خبرهایی از آتش بس قریب الوقوع در غزه منتشر شده بود، جنگنده های رژیم صهیونیستی همزمان با حملات توپخانه ای،  مناطق مختلف غزه را   بمباران کردند که   براثر این حملات   دستکم   15 فلسطینی دیگر شهید و دهها نفر  زخمی شدند. 

براساس   آخرین  آمار،  شمار شهدا در جنگ هشت روزه  به 170 نفر رسید.  بیش از هزار و 200 نفر هم  زخمی شدند.

در حملات هوایی و توپخانه ای به السوارحه،  اردوگاه نصیرات، منطقه الوسطی، دیرالبلح و مناطق مسکونی بیت لاهیا و بیت حانون غزه دهها نفر شهید و زخمی شدند. 

در حمله هوایی نظامیان رژیم صهیونیستی به بخش میانی باریکه غزه ، یک دختر چهار ساله فلسطینی به شهادت رسید و مادرش نیز زخمی شد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین  بار دیگر یکی از برج های غزه  را که در آن دفاتر بسیاری از رسانه ها قرار دارند، بمباران کردند.

قایق های توپدار این رژیم  نیز سواحل شهر غزه را هدف موشک و گلوله های توپ قرار دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, توسط alimy